راهنمای مهاجرت به کانادا

  • ۰
  • ۰

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا - درباره کانادا 

براساس گزارش سازمان ملل، تا سال 2015 بیش از 7میلیون نفر به کانادا مهاجرت کرده‌اند و این یعنی 21درصد جمعیت کل کانادا را مهاجران تشکیل می‌دهند؛ آماری که کانادا را به هشتمین کشور مهاجرپذیر دنیا تا این زمان تبدیل کرده‌است. در واقع مهاجرت به کانادا یکی از گزینه‌های جذاب برای کسانی است که قصد بهبود شرایط کار و زندگی خود را (از طریق مهاجرت) دارند. در این وبلاگ درباره مهاجرت به کانادا و مسائل مرتبط با آن خواهیم نوشت.

 کانادا کشور پهناوری است که تقریبا تمام نیمه بالایی قاره آمریکای شمالی را در بر گرفته است. این کشور 9.98 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد و دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور از نظر مساحت خشکی است. با وجود مساحت زیاد، کانادا جمعیت کمی دارد و تراکم جمعیت آن بسیار پایین است؛ علت هم سرمای شدید مناطق بسیاری از این کشور و غیر قابل سکونت بودن آن است. کانادا نزدیک قطب شمال است و بهمین علت هوای بسیاری از نقاط آن قطبی است. به سمت جنوب، هوا رفته رفته معتدل می‌شود و دیگر خبری از سرمای شدید نقاط شمالی نیست. جنوب غربی این کشور بویژه، هوای معتدلی دارد. 

طبق برآوردهای سال 2016 حدود 36میلیون نفر در کشور کانادا سکونت دارند که نزدیک به 90درصد آنها در امتداد مرز جنوبی آن، تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری آمریکا زندگی می‌کنند. مرز کانادا و امریکا، بلندترین مرز زمینی جهان است. طبق سرشماری سال 2011 بیش از 75درصد کانادایی‌ها مسیحی بوده‌اند و بقیه؛ اقلیت‌های پیرو اسلام، یهود و برخی ادیان دیگر هستند. حدود 6.6میلیون نفر از کانادایی‌‌ها فرانسوی‌زبان‌هایی هستند که اغلب در استان کبک زندگی می‌کنند. بقیه مردم کانادا انگلیسی‌زبان هستند. 

طبق بررسی‌های انجام شده، انسان‌ها از هزاران سال پیش در سرزمین کانادای فعلی حضور داشته‌اند. در اواخر قرن پانزدهم، بریتانیایی‌ها بخشی از این سرزمین را به مستعمره خود تبدیل کردند. اواسط قرن شانزدهم فرانسوی‌ها مستعمره‌ای در بخشی دیگر از این سرزمین ایجاد کردند. در سال 1783 بریتانیا کنترل بخش فرانسوی‌نشین کانادا (استان کبک کنونی) را بدست گرفت و حاکمیت خود را بر تمام کشور گسترش داد. کانادا در سال 1867 از بریتانیا استقلال پیدا کرد اما همچنان ملکه انگلستان بصورت تشریفاتی رئیس حکومت آن است و کنفدراسیون کانادا، زیر تشریفات سلطنت مشروطه مرتبط با پادشاهی متحده (بریتانیا) اداره می‌شود. 

پایتخت کانادا اتاوا است که در جنوب شرقی این کشور و در استان انتاریو واقع شده است. در بین شهرهای کانادا؛ تورنتو (دیگر شهر مهم ایالت انتاریو)، ونکوور و مونترال، بیش از بقیه در جهان شناخته‌ شده هستند. ونکوور و تورنتو در بسیاری از ارزیابی‌های معتبر از کیفیت زندگی در شهرهای دنیا، جزو 10 شهر اول بشمار می‌آیند. 

کانادا کشوری توسعه‌یافته و صاحب یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است. نزدیکی و همسایگی کانادا با آمریکا بر شرایط اقتصادی این کشور تأثیر زیادی گذاشته است؛ کانادا و آمریکا بیش از هر دو کشور دیگر در جهان با یکدیگر مبادلات تجاری دارند. کانادا از منابع معدنی غنی برخوردار بوده و صنایع پیشرفته (همچون خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع غذایی، چوب و کاغذ، صنایع معدنی و فلزی و شیلات) و محصولات فراوان کشاورزی (از جمله گندم، دانه‌های روغنی، میوه، سبزیجات و توتون) دارد. 

اقتصاد توسعه‌یافته و کیفیت بالای زندگی که بر مبنای آن شهرهای کانادا جزو بهترین شهرهای دنیا قرار گرفته‌اند این کشور را به مقصدی جذاب برای مهاجران با ملیت‌های مختلف تبدیل کرده است؛ از جمله ایرانیان که در کشور کانادا جمعیت قابل ملاحظه‌ای دارند. در سال 2006 تعداد ایرانیان کانادا ۱۲۱٬۵۰۵ نفر بوده که این رقم در سال 2011 با رشدی 34درصدی به ۱۶۳٬۲۹۰ نفر رسیده است. در سال 2001 اغلب ایرانیان، در شهر تورنتو و پس از آن، ونکوور و مونترال ساکن بوده‌اند. 

در سال‌های اخیر روند مهاجرت ایرانیان به کانادا ادامه داشته است و عده زیادی به شکل‌ها و تحت عناوین مختلف به این کشور مهاجرت کرده‌اند. در پست‌های بعدی درباره راههای ممکن برای مهاجرت به کانادا صحبت خواهیم کرد و درباره جوانب مختلف این موضوع خواهیم نوشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی