راهنمای مهاجرت به کانادا

  • ۰
  • ۰

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا - شرایط زندگی در کانادا

تصمیم‌گیری در مورد مهاجرت به کشوری دیگر کار آسانی نیست حتی اگر شما قصد مهاجرت به کشوری مثل کانادا را داشته باشید.  وقتی صحبت از مهاجرت به کانادا یا کشورهایی مانند آن باشد شاید همه بدون کوچکترین تردیدی، تنها به شرایط و قوانین آن بیاندیشند و اینکه چگونه می‌توان به این کشور مهاجرت کرد؛ اما قطعا تنها با یک تصور کلی نمی‌توان برای مهاجرت به کانادا (یا هر کشور دیگر) اقدام کرد و بهتر است از جنبه‌های مختلف زندگی و کار در این کشور شناخت دقیق‌تری داشت.

نکات مثبت زندگی در کانادا 

یکی از نکات مثبتی که در مورد زندگی در کانادا می‌توان به آن اشاره کرد، سیاست‌های تأمین اجتماعی دولت این کشور است که در شرایط بحرانی یا در زمان بیکاری یا از کارافتادگی، از شهروندان این کشور و همچنین مهاجرانی که اقامت دائم کانادا را دارند حمایت می‌کند. این سیاست‌ها در  کنار برخی عوامل دیگر، کانادا را به یکی از بهترین نقاط دنیا برای زندگی تبدیل کرده است.

کانادا کشور بسیار امن و آرامی است و قانون و فرهنگ این کشور، از جان و مال ساکنان آن بخوبی محافظت می‌کند. درکنار این موضوع، کانادا اقتصاد پیشرفته‌ای دارد و برای حفظ این شرایط اقتصادی و بعلت بالارفتن سن نیروی کار خود، به نیروی کار جوان نیاز دارد که بخشی از آن را از میان متقاضیان مستعد مهاجرت به کانادا جذب می‌کند.

کانادا کشور مهاجرپذیری است و مردم این کشور، با اصالت‌های مختلف و تنوع نژادی و فرهنگی زیاد، با مسالمت کنار هم زندگی می کنند. این مهاجران می‌توانند تا جایی که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند، مطابق ارزش‌ها، رسوم و سنت‌های فرهنگی خود رفتار کنند. این نکته مهمی است که می‌تواند در قیاس با برخی کشورهای دیگر، امتیازی برای کانادا تلقی شود. ایرانیان کانادا هم جمعیت قابل توجهی دارند و در برخی شهرهای این کشور مثل تورنتو، یک ایرانی تازه‌وارد چندان احساس غربت نخواهد کرد.

مهاجرت به کانادا

سختی‌های زندگی در کانادا

آنچه در بالا نوشتیم، برخی از نکات مثبتی بود که می‌شد درباره کانادا مطرح کرد؛ اما مسائلی هم هست که ممکن است بویژه در ماههای آغازین حضور در این کشور، برای مهاجران ناخوشایند باشد.

یکی از مهمترین این مسائل، مالیات است؛ مالیاتی که هنگام خرید باید پرداخت کرد (و نظیرش را در خیلی کشورهای دیگر از جمله ایران خودمان هم می‌توان دید) و همچنین مالیات بر درآمد که در مورد کارمندان، از حقوق‌شان کسر می‌شود (و این یکی هم شبیه ایران است). مسئله مالیات کانادا اما میزان بالای آن است. در حقیقت، یکی از منابع اصلی درآمد دولت این کشور دریافت مالیات است و البته در ازای آن؛ خدمات تأمین اجتماعی، بهداشتی، آموزشی و سرویس‌های دیگر را با کیفیتی بالا به ساکنان این کشور ارائه می‌کند.

زبان هم مسئله‌ای است که می‌تواند برای آن دسته از مهاجران که آشنایی کمی با زبان انگلیسی (یا در استان کبک؛ فرانسوی و انگلیسی) دارند مشکل‌ساز شود. آنها باید در کلاس‌های تقویت زبان (که بصورت رایگان برای آنها برگزار می‌شود) شرکت کنند و البته حضور در محیط انگلیسی‌زبان هم می‌تواند به تقویت زبان آنها کمک کند.

تفاوت‌های فرهنگی مورد دیگری است که ممکن است برخی از مهاجران را  در بدو ورود به کانادا دچار مشکل کند. برای مثال، وقتی با یک کانادایی قرار ملاقات می‌گذارید، باید در زمان مقرر، سر قرار حاضر شوید. مردم کانادا تأخیر (احتمالی) را بی‌احترامی به خودشان می‌بینند.

سرمای هوای کانادا هم احتمالا برای مهاجرانی که از مناطقی مانند ایران به این کشور رفته‌اند، خوشایند نیست؛ سرمای زیادی که دوره آن هم طولانی است اما خوشبختانه ساختمان‌ها و همچنین وسایل نقلیه عمومی این کشور مجهز به سیستم‌های گرمایشی به‌روز هستند و حداقل در فضای بسته می‌توان از سرما در امان بود.

 

اینها بخشی از نکات مثبت و منفی شرایط زندگی در کانادا بود که دانستن آنها شاید بر تصمیم متقاضیان مهاجرت تأثیرگذار باشد. در آینده سعی می‌کنیم با جزئیات بیشتر به این موضوع بپردازیم و از تجربیات عینی مهاجران کانادا برایتان بنویسیم.

  • ۹۵/۰۸/۰۸
  • راه تو

بیمه

زبان

فرهنگ

مالیات

کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی